y67uuh

Ifall någon undrar vad rubriken syftar på så är det helt enkelt de tecken som dyker upp på skärmen när jag dunkar huvudet i tangentbordet (på andra försöket åtminstone, första gången blev det 6767 och det kändes lite tråkigt). Varför dunkar jag då huvudet i tangentbordet?

Jo, för första dagen efter min jättehärliga minisemester med Malin kastas jag huvudstupa tillbaka in i arbetet igen, med en 13-timmars arbetsdag, varav de sista 6 timmarna är med alla tre barnen hemma. Inte hinner jag direkt vila upp mig heller--imorgon bitti börjar jag 8.00 igen med ytterligare en arbetsdag på minst 10 timmar. Sedan blir det onsdag och då lär det bli 10,5 timmar som vanligt. Möjligtvis att det bara blir 7,5 timmar på torsdag. Blir det 10 timmar då också så blir det iallafall en riktigt kort arbetsdag på fredag (hahahaha)

Visst, det är inte min värdfamiljs fel att deras vänner och bekanta går och dör så att de måste gå på vakor och begravningar, men ändå...

Kommentarer
Postat av: Malin

För helskotta Alex. Men det är fan inte ditt fel heller! Du ska inte lida för det, det ska ordna barnvakt DU JOBBAR FÖR MYCKET!!!!!!!!!!!!!!

2009-05-12 @ 05:22:06
Postat av: Mamma

Jag håller med Malin. Självklart får man ställa upp i en kris men krisen kan inte hålla på för länge - då ska man ha kompensationsledigt eller extra pengar.

2009-05-12 @ 06:12:12
Postat av: Moster

Övertidsersättnig eller dagar ledigt. Finns det något au pair fack??

2009-05-12 @ 10:22:25
Postat av: Farfar

Det verkar som att du saknar fritidsproblem, vilket ju får ses som positivt. Vi väntar på att få läsa mer om Annapolis.

2009-05-12 @ 11:49:24
Postat av: mormor

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN

ÖNSKAR

MORMOR OCH MORFAR

2009-05-12 @ 14:59:46
Postat av: Carolina

En snabb fråga bara, när hade du tänkt vara ledig? :P

2009-05-12 @ 21:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0