Tre-barns au pair

Även om det är mycket mer intensivt när alla tre barnen är hemma så är det skönt att ha Dorothy hemma ibland också som omväxling. Arbetsdagen blir så mycket mer varierad då! Framför allt så är Dorothy väldigt lätt att passa, mycket lättare än storebrorsorna.

Något av det roligaste hon vet är att tvätta händerna, vika tvätt och följa med mig på toa--never leave a child unattended... Hon älskar att titta på sin DVD med babysånger, med nappflaskan i munnen, hopkrupen i mitt knä, och bryr sig inte det minsta om ifall jag spelar Tetris, läser eller smsar bakom hennes rygg. Hon hade mer än gärna bytt sina egna blöjor om hon hade fått lov. Hon är världens bästa sms-signal--så fort min mobil ger ett ljud ifrån sig ropar hon "cell phone! CELL PHONE!" (varför kan hon säga "cell phone" men inte "Alexandra"?) och släpar med mig till platsen där hon såg mobilen senast.

Men det allra bästa med Dorothy är att hon sover middag varje dag, och för att få henne att sova middag så måste man låtsassova bredvid henne. Det innebär en powernap på 10-15 minuter, tills jag väcks av hennes snarkningar och kan smyga ner till nedervåningen igen. Inte helt fel.

Kommentarer
Postat av: mamma

Du får kanske en mysig höst då- bara Dorothy hemma och pojkarna i skolan? (flickor är alltid lugnare)

2009-05-07 @ 07:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0