Help wanted



 

Detta är Dorothy Annamarie Stravalle. Hon är två år och fyra månader gammal, född den 19 januari 2007. Hon
är döpt efter sin mormor och farmor, och därigenom också döpt efter sin mamma. Hon är världens sötaste tvååring, när hon inte gör fåniga grimaser, och det enda jag stör mig på med henne är namnet.

Jag menar, nu har hon varit som min lilla docka i nästan två veckor. Jag har matat henne, klätt på henne (jag är mer envis än hennes mamma orkar vara, så hennes kläder har matchat i två veckor nu), bytt blöja på henne (ibland två gånger inom fem minuter, när hon känner för att jävlas) och fått henne att sova middag i 1,5 timme genom att låtsassova bredvid henne tills hon börjar snarka. Jag har kört henne i vagnen, lekt med henne, burit runt henne, och pussat och kramat så mycket på henne att hon nu påminner mig om jag inte pussar henne när jag lyfter upp henne.

Hade jag bara kunnat kalla henne något lite, tja, gulligare, än Dorothy så hade allt varit perfekt. Men jag kan verkligen inte komma på något bra smeknamn, och att ta reda på hennes andranamn var bortkastad energi. Det bästa jag har kommit på är "Little miss smelly-diaper", och det fungerar bara i sådär 10 minuter om dagen. Likadant med "Little miss not-so-smelly-diaper-anymore".

Så... om någon kan komma på ett bra smeknamn/alternativt namn som jag kan kalla ungen så tipsa mig gärna. Enda kravet är att det ska vara bättre än Dorothy. Alltså har jag i princip inga krav. Kom igen. Måste komma på något snabbt innan hon blir stor nog att minnas att hon faktiskt kallades för Dorothy när hon var för liten för att protestera.


(Jag är seriös till 25% eller så. Det var inte ens en jobbig förlossning, så jag vet inte varför de "straffar" henne. Värkarna startade vid åtta på morgonen, och Dorothy föddes vid fem på eftermiddagen. Big Dorothy kom till sjukhuset vid elva, gick runt i två timmar, och sedan var hon öppen 8 centimeter, trots att barnmorskan och Charles gissade på 6, och sen helt plötsligt låg bebisen i rätt läge och allt. Jepp, jag fick hela förlossningberättelsen idag. Och jag frågade inte ens. Vet inte riktigt hur vi kom in på det. Men visst, det är bara trevligt att jag och min värdmamma kan ha en öppen diskussion om intima saker. Jag råkade gå in i badrummet när hon satt på toaletten igår, så efter det har vi inga hämningar mer. Och nu ska jag sluta babbla och låta alla smarta människor där ute ge mig en massa smeknamnsförslag.)

Kommentarer
Postat av: mamma

Dottie? Little D? Dee? Deedee? Annars kanske Honey? Sweetie? Pumpkin?

2009-05-16 @ 09:56:10
Postat av: Farzan

Sunshine!

2009-05-16 @ 10:54:29
Postat av: Farfar

Dolly! Avsikten är att associera till doll, inte någon person om du tänkte det.

2009-05-16 @ 16:12:12
Postat av: mormor

Varför inte pussycat, när hon uppenbarligen är väldigt glad för att pussas?

Babydoll eller kanske sweetie.

Kramar fån prästen mormor

2009-05-17 @ 14:27:56
Postat av: Arienne

Dorrie? :) Fast jag tycker ändå Dorothy är rätt gulligt!

2009-05-18 @ 20:02:42
URL: http://lallexalex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0