Glassigt

Idag jobbade jag 9,5 timmar, men jag vet seriöst inte var de tog vägen. Tog pojkarna till parken och lät dem springa runt och leka i över tre timmar. Själv satt jag och solade på en bänk--och vi kan väl säga såhär, det är inte bara mina axlar som är röda längre. (Gladiatorsandals-solbränna är inte så snyggt, förresten)

Vid halv tre var vi hemma igen, så då åt vi lunch (yogurt till dem, macka till mig, mer avancerat än så kan det inte bli här) och sen körde jag en maskin tvätt, spelade en runda xbox-basket, och gav mig sedan på att försöka lösa en Rubiks kub. Har aldrig ens varit i närheten av att klara av det så jag blev riktigt stolt över mig själv när jag till slut lyckades klara en hel sida ;)



Efter det hade jag fått in snitsen (eller det trodde jag åtminstone) så jag lyckades lösa den blåa sidan också:



Synd bara att det inte var på samma kub...

Efter denna mentalt utmattande sysselsättning spelade vi Guitar Hero tills Dorothy kom hem. Glassigaste dagen hittills, tror jag. Satsar på repris imorgon!

Kommentarer
Postat av: mamma

För en som var med på kubens storhetstid så låter det inte så imponerande. Du får träna vidare! Tur att du har några dagar på dig.

2009-05-22 @ 06:19:35
Postat av: Moster

Även jag var med på kubens storhetstid och vet att man kan ta loss alla bitarna. Sen är det bara att trycka i de rätt igen. Lovar barnen blir grymt impade.

2009-05-22 @ 16:12:48
Postat av: mormor

Typiskt moster att fuska, vem kan hon ha fått det ifrån, måste vara morfar.

Kramar från mormor som aldrig var ens i närheten att lösa den, men jag visste förstås inte att man kunde ta isär den. men det är ju fusk eller?

2009-05-22 @ 17:23:22
Postat av: mormor

Typiskt moster att fuska, vem kan hon ha det efter, det måste vara morfar, Själv var jag aldrig ens i närheten att lösa kuben, kanske man skulle provat mosters metod ändå

Kramar från en mormor som aldig fuskar, eller?

2009-05-22 @ 17:37:09
Postat av: Brorsan

Jaha rubiks kub.. en i klassen hade med den och han kunde klara den på 1 minut, vi fick blanda hur vi ville. Det finns ett system, att klara 1-2 sidor bevisar ingenting eftersom du då är långt ifrån alla sidor. Tyvärr, du får nog öva.

2009-05-27 @ 20:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0