(Går)Dagens förolämpning

På väg hem från skolan igår stannade John i parken och lekte en stund med sin klasskompis Nicole. Under tiden satt jag på en bänk och njöt av molnen och kylan. Det gjorde även Nicoles farmor. Jag vet inte vad Nicoles farmor heter, men det är i princip det enda jag inte vet om tanten. Jag fick höra allt. Vilka år alla hennes släktingar är födda, vilka Österrikiska städer hon bott i, vilket år hon kom till USA, exakt vilket hus hon bor i, exakt vilket hus Nicole bor i, och att Nicoles mamma fick betala hutlöst mycket pengar för att lyckas bli gravid med Nicole och Nicoles storasyster (lillebrorsan däremot var ett "misstag" och därför alldeles gratis).

Jag tyckte tanten var riktigt trevlig. Tills hon började fråga ut mig, och som svar på min förklaring av vad jag gör här kommenterade "oh, I used to be a maid too!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0