Färglära

Tyckte det var på tiden att Dorothy utökade sitt ordförråd och lärde sig mer än bara "stop copying me!" (fast hon kan säga Alexandra nu, även om hon kallar mig Angela ibland), så jag tog itu med att försöka lära henne färgerna. Hon kallar det mesta för grönt, förutom grönt, som hon kan kalla lite vad som helst. Och ibland tycker hon uppenbarligen att jag är dum i huvudet:

Jag: "Dorothy, what's this color?"
Dorothy: "Pink."
Jag: "Yeah! Pink! Very good! What's this color?"
Dorothy: "Book."
Jag: "Yeah, it's a book, but what color is it?"
Dorothy: "BOOK!"

Sagt med väldigt bestämt tonfall och tvärsäkert ansiktsuttryck. Hade ungen kunnat himla med ögonen hade hon säkert gjort det med.


(Helt random bild på Dorothy från förra veckan, när hon gör en helt annan min. Men det är samma unge åtminstone.)

Kommentarer
Postat av: mamma

Ser ut som om hon är nyklippt. Tycker att hon var sötare i förra frisyren.

2009-05-14 @ 06:07:16
Postat av: Farfar

Och mycket ögon. Försök lära henne att himla med dem (ett konstigt uttryck förresten), det borde ge stor effekt.

2009-05-14 @ 13:23:49
Postat av: mormor

HOPPAS ATT DET INTE ÄR AUPAIREN SOM VARIT FRAMME MED SAXEN. MATEN SER URLÄCKER UT, SJÄLV HAR VI SOM PENSIONÄRER ÄTIT FALUKORV MED POTATISMOS.

KRAMAR FRÅN MORMOR

2009-05-14 @ 19:17:42
Postat av: Alex

Självklart är det inte au pairen som varit framme med saxen. Au pairen tyckte lilltjejen var mycket sötare i sina axellånga lockar. (Au pairen skulle tillagt att ungen ser idiotisk ut i den alldeles för korta luggen, men det kändes taskigt, så hon avstod.)

2009-05-15 @ 04:13:29
URL: http://alexiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0