Barnplågeri?

Just nu är Charles på väg till läkaren med sin dotter. Hon har något slags utslag i nacken och stannade därför hemma med mig igår. Jag tänkte att hon kanske är allergisk mot någonting, eller att hon fått ett myggbett eller något. Charles har sin egen teori, att det är badmössan hon blir irriterad av.

Tydligen är Angela, barnvakten, så rädd att barnen som går till henne ska få löss att hon sprayar Dorothys hår fullt med vanligt hårspray varje morgon och sedan sätter på henne en badmössa som hon får gå runt med i 8-9 timmar.

Eh, hallå? Så tekniskt sett betalar Charles och Dorothy 50 dollar om dagen för att deras dotter ska gå runt med en äcklig badmössa på huvudet. Jag gissar också att det antagligen inte blir så mycket utelek, om alla barnen går runt med badmössor.

Lämna 2-åringen hos mig, för helvete. Bara storebröderna och mig hon riskerar att få löss från då. Vi går till parken varje dag det inte regnar och jag lovar att hon slipper gå runt i badmössa. Jag behöver inte ens få extra betalt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Herregud! Stackars flicka- klart att hon får utslag. Både hårspray och badmössa i flera timmar. Hoppas de kommer till en vettig doktor som förbjuder sånt otyg.

2009-05-05 @ 17:30:15
Postat av: farfar

Varför inte föreslå att du passar även Dorothy mot rimlig extra ersättning?

2009-05-05 @ 20:49:39
Postat av: Farzan

Var en affärskvinna, erbjud en bättre tjänst = ingen UV-luva för 1/2 priset. (Glöm inte bort mina 10% bara!)

2009-05-05 @ 22:42:23
Postat av: Moster

Jag är chockad. Kommer ihåg när jag jobbade med mössa på OP. Hårbotten mår inte bra av att inte få luft. Och de mösserna är ju ändå gjorda för att ha på sig hela dagarna. Men en badmössa och hårspray. Människan kan ju inte vara riktigt klok. Nä anmäl dig till att ta hand om henne också

2009-05-06 @ 15:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0