Är det fel av mig?

Är det fel av mig att en liten del av mig njuter när Johnny fick ett av sina raseriutbrott precis efter att Dorothy kommit hem från jobb igår? Är det fel av mig att rycka på axlarna och le ett litet "jag vet, visst är det galet, men nu ser du hur oprovocerat det är"-leende när hon förvånat inser att det inte går att lugna ner honom.

Är det fel av mig att njuta när jag tar med mig Dorothy för att hämta upp Johnny och alla föräldrar skippar sina smått nedlåtande blickar och frågar "tar du hand om två barn?" Är det fel av mig att nonchalant säga "ja, tills deras storebror kommer hem 14.30" och älska varenda sekund av när de inser att jag inte är en så värdelös "babysitter" som de trodde?

Jag är kanske inte världens bästa au pair, men jag är inte så värdelös som ni tror!

Kommentarer
Postat av: mamma

Klart att du inte är värdelös! Du är bäst!

2009-05-13 @ 06:19:31
Postat av: Farfar

INGEN AV OSS tror förstås att du är värdelös utan instämmer med Lotta!

2009-05-13 @ 13:11:30
Postat av: Farzan

Vem påstår att MIN dotter är värdelös som Au-pair? Namn och kontaktuppgifter tack så ska den/dom få vad vederbörande förtjänar!

2009-05-13 @ 17:00:41
Postat av: Malin

Jag håller med ovanstående. Holly frågar fortfarande efter diiiiiiig!!!

2009-05-13 @ 17:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0