Annapolis i bilder

I torsdags åkte jag äntligen till Annapolis och träffade underbaraste Malin. Tunnelbana i en halvtimme, en timmes väntetid på Sbarro's (naturligtvis var jag alldeles för tidigt ute) och sedan 4,5 timmars bussresa. Bussen kostade bara 42 dollar tur och retur, mer än okej tyckte jag. Kan säkert få det ännu tidigare om jag bokar i bättre tid nästa gång.

Om bilder verkligen säger mer än tusen ord kommer det här bli ett extremt långt inlägg...


Lunch i strålande sommarsol i fredags mellan Malins arbetspass (och gissa vem som litade på väderleksrapporterna som lovade ösregn och inte hade med sig några sommarkläder?)


Kyckling/fruktsallad. Nyttig början på väldigt onyttig helg.


Fast det gick utför ganska snabbt...


I lördags fick vi en guidad tur av Naval Academy av Meg, en jättetrevlig amerikansk tjej som gick där själv ett tag.


Meg, Malin, jag och Alex


Downtown Annapolis. Väldigt småstadsaktigt och mysigt.


Lördag kväll var jag ute och åt med Malin, Malin och Elise. Fick tränat upp svenskan lite igen!


Söndag förmiddag åkte vi vattentaxi till en lite lyxigare restaurang och åt brunch.


Malin åt crabcake...


...jag åt Hawaiian French Toast som var mycket godare än det ser ut...


...och till maten så fick vi fri buffé, med sallad, kakor och frukt.
 Behöver jag säga att jag var mätt hela dagen efteråt? Jag tror jag fortfarande är mätt.


Orkar inte lägga upp fler bilder här. Alla bilder från helgen finns på bilddagboken.

Kommentarer
Postat av: mamma

Såg verkligen jättemysigt ut. (och gott) Hoppas du passade på att vila också inför en jobbig vecka.

2009-05-13 @ 06:18:13
Postat av: Farfar

Trevligt att få läsa mer om Annapolis och se bilder därifrån.

2009-05-13 @ 13:06:39
Postat av: Farfar

Nu har jag gått igenom bilderna från Annapolis i bilddagboken också och gillar dem men nästa gång du åker ditt önskar jag att du fotograferar en stilig kadett i vit sommaruniform från Naval Academy. Och Meg ser trevlig ut, hur fick ni kontakt med henne?

2009-05-13 @ 15:30:22
Postat av: Elise :)

Heey Alex! Så kul med bilder härifrån! Hoppas du hade roligt! Ser fram emot att träffa dig igen! :D Jag kommer läsa din blogg flitigt! :) Kramar

2009-05-15 @ 05:46:57
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0