3/4 cup

"Serving size: 3/4 cup" står det på många av fling-paketen. Jag har inte så bra koll på hur många deciliter 3/4 cup är, men visst låter det som en väldigt liten portion flingor? Ungefär som de där 11 chipsen man ska äta per portion.

Så jag mätte. Jag hällde upp 3/4 cup flingor i en skål, och var tvungen att fota.



Det syns inte så bra, men de täcker knappt botten. Jag hällde på 1/2 cup mjölk, eller vad de nu rekommenderar, och gav dem till Dorothy. Tvååringen åt snabbt upp, och sen ville hon ha mer. Att räkna kalorier lär ju göra en galen (och hungrig!) om man ska följa anvisningarna på förpackningen...

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är tur att jag aldrig läser på paketen hur mycket man ska äta, då hade jag aldrig blvit mätt.

2009-05-21 @ 10:45:16
Postat av: farfar

Använd en cup av lämplig storlek.

2009-05-21 @ 20:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0