Världens smartaste au pair?

I fredags hade jag en massa tvätt att tvätta, och då jag inte ville att Johnny skulle springa runt benen på mig, men ändå vara i närheten så att jag kunde ha koll på honom, kom jag på världens smartaste idé--att helt enkelt placera ungen framför datorn i källaren. Insåg att msn och liknande antagligen var för avancerat för en fyraåring, så jag hookade honom på ett av världens mest beroendeframkallande spel istället:


Bubbelspelet!

(Och ja, han är garanterat beroende. När jag hade tvättat färdigt tyckte jag det var färdigspelat, men John tjatade i evigheter om "bara en gång till!")

Lillasyster var lugnare, henne kan man utan problem släpa med sig. Hon tycker bara det är roligt att sortera strumpor, och blir inte otålig och börjar springa omkring. Förutom när jag tar fram kameran då. Då börjar hon direkt med sitt: "I want it! Let me see!"


Kommentarer
Postat av: Farfar

Jag måste erkänna att Bubble Up är mitt favoritspel, som jag spelar nästan varje dag. DET är beroendeframkallande!

2009-03-30 @ 11:34:56
Postat av: Carolina

nästa steg är att lära ungen röj :D

2009-03-30 @ 20:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0