St. John's University

Jag är faktiskt lite stolt över mig själv som överlevde en hel vecka på au pair-skolan. Jag har stått ut med 12-timmars dagar, korkade Sydamerikaner, iskalla duschar, skumma måltider och långtråkiga lektioner. Om jag har lärt mig något? Tjaa, jag har lärt mig att man under inga som helst omständigheter får skaka en bebis. Att det bästa säkerhetstipset när det gäller barnpassning är prevention prevention prevention. Och hur man ritar perfekta cirklar i vilken storlek som helst utan andra hjälpmedel än en blyertspenna och ens egna fingrar - jag förstår seriöst inte hur jag har klarat mig i snart 21 år utan att veta det...

Kommentarer
Postat av: mamma

Känner mig som en dålig mamma: hur kunde jag glömma att lära dig att inte skaka bebisar och hur man ritar cirklar utan hjälpmedel? Fy, på mig!

Hoppas att det var lite kul ibland, kanske några trevliga svenskar?

2009-03-08 @ 10:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0