Söndag

Igår träffade jag Eva, som jobbar som au pair i Rego Park alldeles i närheten av Middle Village. Vi sågs vid tunnelbanan i Forest Hills, och åkte in till Chinatown där hon skulle uträtta ett ärende. Hon var väldigt trevlig och pratade mycket bättre engelska än de Colombianer jag tidigare har träffat här, men så har hon å andra sidan varit här i över två månader nu.

Vi åt lunch i Chinatown (på en kinesisk restaurang såklart, var annars?) och gick sen några varv runt Manhattan. Självklart hade jag glömt min karta hemma så vi var lite vilse ibland--att ta sig till ett visst ställe är så mycket lättare om man vet A) var man befinner sig, eller åtminstone B) vart man ska.

Jag fick köpt en ny nyckelring, och efter en fika på Starbucks (igen, var annars?) åkte vi tillbaka till Forest Hills och tittade lite i affärerna där. Eva köpte smycken i födelsedagspresent till sin värdmamma, och sen försökte vi hinna hem innan det började regna på allvar--vi lyckades väl sådär, men vi missade haglet åtminstone.

Eftersom Eva var med gick vi inte samma väg hem som jag har gått till Forest Hills alla två gånger jag varit där, så naturligtvis gick jag vilse. Till mitt försvar så var det mörkt och regnigt och vi var inte ens på rätt gata! Men okej, det var ändå ganska korkat att säga hejdå till Eva och gå iväg åt helt fel håll. När jag väl hittat rätt insåg jag att jag antagligen gick förbi hennes hus på vägen hem, tror nämligen att vi bor närmare varandra än vad vi trodde.

Nåja. Fick tagit lite bilder under dagen åtminstone:


(Nej, jag åt inte med skeden)


Eva






Varför ser alla mina bilder från Manhattan ut såhär?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ditt lokalsinne blir väl bättre efter hand, bästa övningen är väl att gå vilse. Åt du verkligen med pinnarna? Det måste ha tagit lång tid - hann du bli mätt innan det kallnade?

2009-03-31 @ 06:15:42
Postat av: Farfar

Jag hoppas att du blev mätt av portionen på kinarestaurangen.

2009-03-31 @ 11:07:28
Postat av: mormor

Det är kanske ett bra sätt att banta på, jag hade i alla fall inte fått något i mej med pinnar.

Kramar från mormor

2009-03-31 @ 15:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0