Sightseeing i New York

Torsdag eftermiddag åkte vi på guidad tur i NYC. Temat för turen var quickquickquick - och guiden blev inte direkt mindre stressad av att vi fastnade i trafiken eftersom det pågick en stor demonstration. Trots det hann vi se en hel del, vilket förmodligen berodde helt och hållet på att vi var så quickquickquick. Vi åkte buss genom Manhattan och fick höra information om varenda byggnad vi åkte förbi, allt i väldigt snabbt tempo. Jag gjorde så gott jag kunde och fotade än ut genom de vänstra fönsterna, än ut genom de högra, och självklart minns jag inte vad som var så speciellt med en enda av husen jag har suddiga fotografier av.

På Times Square fick vi hoppa av och ta några snabba foton, likadant vid Ground Zero, och sedan åkte vi båt så vi fick fina bilder av Manhattans skyline och av frihetsgudinnan (very small, of course). Till sist hoppade vi av vid Rockefeller Center, där min värdmamma arbetar, och eftersom vi hade betalat $15 extra åkte vi upp till toppen och fick en fantastisk utsikt över hela staden. Vi hade jättehärligt väder hela dagen, kallt men soligt, och precis när vi kom upp till Top of the Rock så gick solen ner. Även om det var väldigt vackert att se NYC by night så var det svårt att få fina bilder, så till slut gav jag upp och filmade istället:



Mot slutet av kvällen släpptes vi lösa, så vi fotade lite mer på Times Square och sen gick vi och åt middag innan vi stressade till 34th and 5th där bussen plockade upp oss för hemfärd. Helt klart en väldigt íntressant och lyckad tur!


Kommentarer
Postat av: mamma

Fin film, saknade faktiskt bara lite kommentarer till. Din röst hade varit bra! Hörde bara en småländsk tjej. Tur att du är snabb så du fick se mycket av stan.

2009-03-08 @ 15:11:00
Postat av: mamma

Fin film, saknade bara lite kommentarer till. Din röst hade varit bra, hörde bara en smäländsk tjej. Tut att ni var snabba så ni fick se en del av staden.

2009-03-08 @ 15:12:44
Postat av: Alex

Min röst hörs faktiskt! Jag säger "tror det"!

2009-03-08 @ 15:16:27
URL: http://alexiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0