Saturday Night

Ikväll skulle Dorothy och Charles äta ute, tillsammans med grannarna, Stephanie och Steve. Enligt Dorothy försöker de göra detta så ofta som möjligt, men det brukar ändå inte bli mer än två gånger om året... Båda grannarna kom in och väntade en stund, och hade med sig presenter till barnen--och till mig! Tre olika tvålar fick jag, och ett fint kort med texten "Welcome to the block!"


När alla fyra hade gett sig av satte vi igång med att försöka bygga ihop Charlies nya Star Wars-legorymdskepp. Trots tydliga instruktioner var det inte helt lätt att få ihop alla miljoner små bitar rätt, dessutom fattades det två bitar så ena vingen sitter lite löst. Vi är ändå väldigt stolta över oss själva, och rymdskeppet var fortfarande helt sist jag såg det, under över alla under. Charlie och jag listade också ut varför Anakin Skywalker egentligen blev Darth Vader--för att han behövde en cool mask att dölja sitt huvud med, när Dorothy hade dragit håret av honom.

Stolta byggare


Närbild på mästerverket


Vissa av oss ville inte bygga, utan satt hellre under bordet

När rymdskeppet väl var färdigt blev resten av kvällen väldigt lugn. Dorothy och jag åt lite kyckling, och sedan kastade vi lite boll och läste Glamour medan pojkarna spelade på sina Nintendo DS. Vi blev förstås avbrutna varannan sekund av "Alexandra! Look at this! Look!" men jag hann ändå lära Dorothy att säga både Katie Holmes, Halle Berry och Victoria Beckham.

Strax innan 22.00 kom Dorothy och Charles hem igen, så de var bara borta i ungefär tre timmar, vilket blev ett väldigt lagom arbetspass. 40 dollar fick jag, för arbete jag precis lika gärna kunde ha gjort gratis...

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är ju bra att få betalt för nåt man skulle gjort gratis. Lätta pengar. Trevligt med trevliga grannar. Surfarmor skulle se och lära!

2009-03-15 @ 09:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0