Läggdags

Nu måste jag verkligen sluta sitta och göra meningslösa saker, och faktiskt ta och lägga mig och sova. Jag hoppas och tror att jag kommer sova bättre inatt än vad jag har gjort de senaste nätterna. Efter att ha vaknat minst en gång per natt, i snart två veckor, av att kudden ramlat ner på golvet och jag har ont i reservkudden (=armbågen), har jag idag kommit på en revolutionerande idé! Jag insåg för några timmar sedan att anledningen till att min kudde ramlar ner är för att sängen är så kort--jag har nämligen kudden så nära kanten som möjligt för att utnyttja varje centimeter. Idag har jag därför flyttat in sängen så att det inte längre är en 40 centimeters glipa mellan väggen och huvdändan.

Jag funderade på att ta en bild och visa hur fiffig jag var, men det ser faktiskt ut precis som innan. Förutom att sängen står 40 centimeter närmare garderoben.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det är ju fullständigt fantastiskt! Revolutionära lösningar! (synd bara att det tog så lång tid att komma på det...)

2009-03-21 @ 06:20:16
Postat av: Moster

Jag börjar undra, är vi verkligen nära släkt???

2009-03-21 @ 09:39:14
Postat av: mormor

Fullständig fantastisk lösning på sängproblemet. Mormor hade nog också fått fundera en stund, kan det bero på att jag är 60+, vad skyller du på?

Kramar från mormor

2009-03-21 @ 16:51:05
Postat av: Farfar

Ett enklare alternativ hade varit att sova med fötterna utanför sängänden, då hade du sluppit besväret med att flytta sängen.

2009-03-21 @ 19:13:57
Postat av: Farfar

Ett enklare alternativ hade varit att sova med fötterna utanför sängänden, då hade du sluppit besväret med att flytta sängen.

2009-03-21 @ 19:14:45
Postat av: Farfar

Sorry, jag trodde att det första försöket hade misslyckats.

2009-03-21 @ 19:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0