Flashback: Andra dagen

Lördag förmiddag var det tänkt att de skulle skjutsa mig till valfritt ställe där jag kunde få tag på en amerikansk mobil, men baby Dorothy mådde inte alls bra på morgonen utan var jättekinkig, så Dorothy och jag åkte med barnen till doktorn istället. Alla bilresor här tar jättelång tid, jag glömmer alltid kolla på klockan, men det försvinner definitivt mer tid än man tror.

Dorothy fick örondroppar, och alla tre barnen fick ballonger. Vi åkte hem och hämtade upp Charles, som hade varit på verkstad och fått bytt två däck på familjens andra bil. Sedan åkte vi och hämtade upp barnens farmor, som är en riktigt gnällig surkärring (åtminstone ibland) och körde ut till stranden där deras nybyggda hus ligger. Huset är jättefint och riktigt stort, men det kanske är mest för att det, till skillnad från det här, inte är överfullt av grejer. De har inte köpt några möbler än, och jag hoppas att de håller igen lite när de väl sätter igång... men det är bara jag.

Efter ett långt besök i huset körde vi och hämtade upp Dorothys syster Edna, som bor på något slags gruppboende, och vi körde och åt middag på en Diner i närheten. Det blev ytterligare en lång dag, och ingen mobiltelefon.

Dagens citat:
John: *tar mig i handen och pussar på den* "Do you know why I kissed you? Because I LOVE YOU!"

Kommentarer
Postat av: mamma

Tur att den är de gulliga barnen du ska passa och inte surfarmor.

2009-03-10 @ 06:26:50
Postat av: Malin

Du är ju en grum Au Pair. Pussar och I love you REDAN. Kan näste tycka att barn är lite söta nu..

2009-03-10 @ 09:08:43
Postat av: Carolina

haha aaaaw, vad söt :P

2009-03-10 @ 12:17:00
Postat av: Moster

Blev lite nervös. Insåg sen att John var barnet och inte pappan i familjen...

2009-03-11 @ 10:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0