Datorkrångel

Suck. De två veckorna jag har varit här känns inte som så lång tid egentligen--men när datorn krånglar känns det som om den har hållt på att bråka med mig i en evighet. Gång på gång hänger sig hela skiten, och eftersom det är en laptop så hjälper det inte att dra ut sladden, nej, jag måste vända upp och ner på skiten och lossa batteriet. Nu tror jag snart att jag har gjort allt för att försöka få den att fungera igen. Jag har avinstallerat eller försökt reparera allt jag installerat eller pillat på de senaste två veckorna. Jag har inaktiverat program, avslutat program, ominstallerat program... och startat om datorn en miljon gånger. Det enda jag inte har gjort är att slå på den med en fisk. Det kanske får bli sista utvägen?

Nu håller jag tummarna att något av det jag pysslat med de senaste timmarna faktiskt hjälper. Det hade väl varit trevligt för oss alla? Se det som en win-win situation, lilla dator. Du slipper åka till Sverige, och jag slipper bli galen. Åh, och du slipper lukta fisk. Väldigt mycket win för din del.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag hejar på dig. Tycker du ska ringa supporten innan du provar fisken.

2009-03-19 @ 07:46:18
Postat av: Farfar

Fisken verkar inte vara en god idé.

2009-03-19 @ 09:31:45
Postat av: Carolina

hahaha, ta det lite lugnt med fisken.. :p

2009-03-19 @ 15:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0