Au pair-möte

Idag fick jag äntligen träffa min LCC, Jessica. Det var au pair-möte i Forest Hills, som inte ligger särskilt långt härifrån. Blev en promenad på 20-25 minuter, och det var soligt och hyfsat varmt så jag klagar inte. Känns som om jag har sett hela Queens den här helgen! Finns flera fina bostadsområden här, och några områden som känns mer som man kanske skulle föreställa sig att här ser ut. Efter tio minuters promenad började till exempel de söta små husen ersättas av sådant här:






När jag väl kommit till Forest Hills hann jag precis kila in om Radio Shack och köpa en adapter. Hade visserligen redan en, men det ska bli rätt skönt att kunna göra två saker samtidigt. Sen hittade jag den nedsläckta baren med biljardborden där vi skulle träffas. Bara tre au pairer dök upp, inklusive mig. Eller, där var visserligen en annan tjej där ett tag också (läs: i över en timme) som satt och snackade tyska med Jessica och totalt ignorerade oss andra. Fick aldrig riktigt klart för mig vem hon var.

Det var ett helt okej "möte", fick knappt pratat något med Jessica men jag fick lärt mig att spela biljard iallafall. Tror att jag fick i minst fem bollar totalt, på tre rundor.  Är väldigt stolt över mig själv. Fick också träffat två trevliga tjejer--Vanja från Bosnien och Felicitas från Tyskland. Ingen av dem bor direkt i närheten av Middle Village,  tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att du fick se lite av omgivningarna. Lite synd bara att ni var så få på träffen. Är fler på gång?

2009-03-23 @ 06:17:30
Postat av: Mamma

Ser spännande ut. Passerade du ett område som kallas Thornycroft? Annars v.v. leta upp, besök och fotografera åt mig.

2009-03-23 @ 17:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0