Teknisk?

Jag var så stolt över mig själv för några månader sedan, när jag lyckades fixa problemet på min gamla laptop alldeles själv--efter att jag lämnat in den till service och de inte hade gjort någonting för att lösa det. I några veckor nu har jag varit tvungen att sitta på grannens internet för att Stravalles nätverk plötsligt inte var lösenordsskyddat längre. Min laptop vägrade nämligen att logga in på nätverket nu när det inte var skyddat. Ologiskt, tyckte jag. Klarade mig halvbra på grannens internet, bestämde mig för att fråga Charles vid tillfälle om han visste vad problemet var, svor i tysthet. Och så igår, när jag kollade på det igen, så ändrade jag en inställning och plötsligt går det hur bra som helst. Det tog nog inte ens två minuter. Och nu har jag snabbt internet igen. Grattis till mig själv som inte kunde lösa det tre veckor tidigare...

Imorse när jag skulle starta datorn så gick det helt plötsligt inte att starta den utan att ha sladden i. Pluggade in datorn, och då startade den lydigt. Påstod att det inte gick att lokalisera något batteri. Jag tänkte att det kanske bara hade dött, så jag drog ut sladden, och då dog datorn direkt. Startade upp den igen och tänkte att jag kanske kunde ta ut batteriet och sen sätta i det igen, eller något. Så jag vände datorn upp och ner--och hittar en tom lucka där batteriet ska sitta. Batteriet låg på golvet under sängen. Satte tillbaka det i datorn och nu fungerar den hur bra som helst. Succé...

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken kräsen dator - måste batteriet vara i för att den ska fungera utan sladd? Det jag funderar mest över är vem som tagit ut batteriet.

2009-06-09 @ 17:28:03
Postat av: Farzan

Du är ju ett geni! Förvånar mig att du går ut med detta offentligt, massvis av datoranvändare kommer att använda dig som guru i framtiden!

2009-06-09 @ 22:32:45
Postat av: Moster

jag är mest förvånad att du hittade batteriet under sängen. Om där nu är sådan mess.

2009-06-10 @ 08:26:59
Postat av: farfar

Du är ju - förutom allt annat - tekniskt begåvad! Kan du tala om för mig varför min nya dator inte vill samarbeta med min gamla skrivare?

2009-06-10 @ 16:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0