Sommarlov

I onsdags hade John sin första skolavslutning. Alla Pre-K klasser samlades och hade någon slags fest, som enligt Johnny själv var "so lame".

Kom till Our Lady of Hope strax innan 10.30, och insåg snabbt att det här med att gå ut klassen innan Kindergarten är en ganska stor deal för vissa. Vissa föräldrar hade ballonger och presenter med sig, andra var uppklädda och högtidliga. Lucias mamma hade väldigt mycket smink och en väldigt urringad topp. Nicoles farmor kom ängsligt fram till mig och frågade om hon såg okej ut, och berättade att hon hade haft vissa magproblem på morgonen och inte hunnit kolla sig i spegeln. (Och naturligtvis svarade jag att hon såg jättebra ut, med sin tvåcentimeters gråa utväxt i det ljusbruna, permanentade håret, sina gulbruna, sneda tänder, och sminkning ungefär som Lucias mamma...)

Alla föräldrar, mor- och farföräldrar, syskon och jag fick därefter gå in i världens skabbigaste cafeteria och vänta medan barnen fick en massa papper och djurliknande kepsar. Det hela var väldigt kaotiskt och icke-högtidligt. Vilket var väldigt skönt, för ett tag där tyckte jag väldigt synd om Johnny som inte hade några föräldrar på plats.

Sen ställde Madisons mamma upp barnen i Johnnys klass och tog några bilder. Jag var snabbt framme med min kamera också, ifall Charles och Dorothy vill veta vad de missade.


Från vänster: Neil, Madison, Morgan, Nicole, Lucia, Madisons lillasyster Ava, och Johnny.

Kommentarer
Postat av: mamma

Litet dåligt urval av killklasskompisar för John att leka med. Hoppas att Neil är trevlig. Tur att du var där, när nu inte hans föräldrar firade hans första skolavslutning.

2009-06-13 @ 06:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0