Regn och rusk

Det har regnat och varit mulet och hemskt i evigheter nu. Suck. Det är mitten av juni, när ska vädergudarna fatta att det är dags för solsken och värme? Det är dubbelt så frustrerande nu när Johnny inte har skola längre, och Charlie kommer hem redan vid 12. Att leka inomhus hela dagarna blir väldigt tråkigt, väldigt snabbt. Och i vanliga fall när Charlie har varit hemma i två-tre timmar och jag känner för att gå och lägga mig så är klockan redan över fem--idag när jag uppgivet kollade klockan så var den tjugo över två. Fyra timmar kvar till avlösning. Inte roligt.

Men jag ska inte klaga. Barnen har varit väldigt lugna och gulliga idag, trots att vi stannat inomhus. Fick John att be om ursäkt för sitt beteende igår, och sen hade vi en lugn och mysig morgon. Tror att han ville försäkra sig om att jag fortfarande tycker om honom, för han var gosigare än vanligt och ville kittlas och kramas och pussas. Mysigt, jovisst, men inte när ungen envisas med att pussas på munnen och dessutom håller fast mig så att jag inte kan dra mig undan. Räknas det som pedofili när det är han som anfaller mig?

Resten av dagen har vi mest spelat kort. Innan jag kom hit hade de aldrig sett en riktig kortlek--nu spelar de Finns i sjön, Svälta räv och Sjua, har full koll på vad alla korten heter, vilken ordning de kommer i, och att det ska finnas 52 stycken totalt. Japp, lite stolt är jag.


Jag och den ickefotogeniska killen jag antar ser sig själv som min pojkvän.

Kommentarer
Postat av: mamma

Nej, det var ingen bra bild på din nya pojkvän. Är du säker på att kortspel inte räknas som syndigt?

2009-06-19 @ 09:23:01
Postat av: farfar

Lär barnen att spela poker. Det kan förena nöje med nytta (för dig).

2009-06-19 @ 13:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0