Maid

"I used to work as a maid too", sa Nicoles farmor till mig för några veckor sedan. Jag har gett upp det här med att försöka säga att jag är au pair. Babysitter kallar de mig, och det låter inte alls lika tjusigt. Låter mer som grannens tonåring får en dollar i timmen för att sitta och göra sina läxor medan barnen tittar på teve. Jag är 21, tjänar nästan fyra dollar i timmen, och läser böcker medan barnen tittar på teve. Skillnaden är uppenbar!

Just nu känner jag mig dock mer som en maid. Har, med hjälp av blekmedel och annat skoj jag hittade i köket, tvättat varenda millimeter av badrummet. Nu vilar jag ryggen några sekunder innan det är dags för dammsugning samt sanering av mig själv. Önskar att jag fick betalt för det här. Kanske borde ha gjort det på arbetstid...

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är rätt! Jag hoppas du städar och sanerar ordentligt till jag kommer. SHOPPING PÅ HÖG NIVÅ ;)

2009-06-11 @ 03:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0