Kaos och korkadhet

Jag övervägde att fota mitt rum som det ser ut just nu och lägga upp bilden, bara för att visa kontrasten mot hur det såg ut när jag flyttade inte. Vill dock inte riktigt visa upp för hela världen hur slarvig jag är. Låt mig bara säga att det är kaos här inne.

Eftersom det är väldigt lyhört här i huset och jag kunde sova ostört ända till 10 imorse så fattade jag direkt när jag vaknade att jag var ensam hemma. En timme eller så senare hörde jag någon gå omkring på övervåningen, och när denna någon började springa ut och in genom ytterdörren såg jag på benen att det var Dorothy. Hon verkar pyssla med något på framsidan av huset. En liten stund senare hör jag steg nerför trappan, och gissar att hon ska tvätta. I samma sekund inser jag att dörren till mitt rum är vidöppen, och att en person på väg till tvättstugan kan se rakt in. Se kaoset i all dess härlighet, med andra ord.

Så jag flyger upp, och stänger igen dörren innan hon hinner se in. Oartigt och osocialt, javisst. Men ganska smart, tyckte jag själv. Tills jag, fem minuter senare, inser att det hon håller på med på framsidan av huset är att plantera blommor i rabatten. Rabatten som är precis utanför mitt fönster. Med andra ord så ser hon rakt in i kaoset. Så smart var jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0