Ingen bra start på dagen

Var på toa för en stund sedan (som tur var inte vid datorn) när jag plötsligt hörde väldigt tunga steg på övervåningen. Alldeles för tunga för att vara Charles. Och de gick--alltså var det inte John, som alltid springer överallt. Tog mig snabbt upp till vardagsrummet och satte mig och tittade på pojkarnas wrestling-match, tills Charles (Big Charles) dök upp från ovanvåningen. Han hade varit hemma och hämtat något viktigt papper, och han verkade inte ha reflekterat över att jag inte satt på helspänn precis bredvid barnen. Antagligen beror detta på att de själva aldrig passar barnen, de placerar dem framför teven eller i baksätet på bilen i flera timmar i sträck. En kort stund kände jag mig väldigt lättad.

Sedan började han prata. "Vi ska flytta ut till sommarhuset nästa vecka", sa han. Och jag som hade börjat hoppas att det bara skulle bli nån enstaka helg eller kanske några dagar med fint väder som vi skulle behöva tillbringa där ute, men neeejdå. Nej, vi ska bo där hela sommaren!

Panik!

Det finns inte jättemycket folk att umgås med här i Queens. Men ute vid sommarhuset känner jag ingen alls. Och det ligger på långt (och bökigt) avstånd till Manhattan. Alltså är jag mer eller mindre fast där ute, även på min fritid. Vet inte om det kommer vara så över helgerna också, men tror knappast att de skulle låta mig bo här i Middle Village varje helg i ett tomt hus.

Visst, jättemysigt att bo precis vid stranden (förutom att det regnar hela tiden). Men vem ska jag umgås med? Jag vet inte ens om det finns tillgång till internet där! Så vad ska jag göra på fritiden? Dessutom, eftersom pendlingsavståndet till Manhattan ökar, hur långa kommer då mina arbetstider att bli?

Som om inte detta vore nog så frågade han mig dessutom om jag kunde köra bil. Tja, jo, det kan jag ju. Har aldrig kört automatare (definitivt aldrig så stora bilar som de har!) och har inte kört bil alls på snart fyra månader. Definitivt inte i New York. Tror dock bara att han har tänkt sig att jag ska kunna köra och handla kanske, eller köra i nödsituationer. Tror inte han har tänkt sig att jag ska kunna ta bilen och köra hit.

Suck.

Det kommer bli en lång, ensam, och extremt tråkig sommar.

Kommentarer
Postat av: farfar

"Lantliv" kan vara spännande. Var ligger sommarhuset? Har du varit där? Hur ser det ut?

2009-06-26 @ 21:39:22
Postat av: mamma

Det blir kanske inte så illa som det låter. Big Dorothy tröttnar kanske snabbt. Tur att vi hyrt bil så vi kan komma till dig.

2009-06-26 @ 23:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0