Gratis barnpassning

Idag fick jag en stunds avlösning i parken--ett helt gäng människor var där och gjorde reklam för ett sommarläger, så de samlade ihop alla barnen och underhöll dem. Helt klart bästa sortens reklam!

De gick ut löst med lite lekar, och när de hade fått en tillräckligt stor publik samlade de alla barnen på en blå matta och sjöng sånger om Jesus. Eller, okej, jag ska inte vara orättvis. Det var inte det enda de gjorde. De hade också pedagogiska frågesporter om Jesus, och så fick barnen träffa en tjej i hundkostym som inte lurade någon av dem. På slutet fick barnen reklam, och ett armband med pärlor i olika färger som representerade Guds kärlek och förlåtelse och liknande.

Under tiden som några av dem underhöll barnen gick några andra omkring i publiken och tjatade på oss om att skicka barnen till deras sommarläger. Jag fick tre identiska flygblad, "för säkerhets skull". Tittade på dem. "Glendale Baptist Church" stod det på dem. "Barnen är katoliker", sa jag. Det var en perfekt ursäkt. Gratis underhållning är gratis underhållning, eller hur?

Från det att de började gå omkring och ragga upp folk tog det säkert 20 minuter innan jag, med hjälp av tre reklam-människor, lyckats övertyga pojkarna om att vara med och leka. Men sen hade de skoj. Tror jag.





Kommentarer
Postat av: mamma

Sånt här händer nog bara i USA.

2009-06-25 @ 06:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0