Strandpromenad

Trevligheterna fortsätter. Barnvakten de hyrt in, Kayla, dök upp 16.30. Alltid lika trevligt med folk som är i tid! Dorothy blev förstås jätteblyg och stum, grät ljudlöst mot mina ben och ville absolut inte komma i närheten av Kayla. Lyckades till slut lämna över henne, och resten av kvällen gick det tydligen bra.

Jag passade på att njuta av friheten och gick på långpromenad. Hade en idé att jag skulle gå runt hela halvön, eller åtminstone ner till spetsen, men den lilla landbiten som ser så pyttig ut på kartan visade sig vara ganska mycket större i verkligheten. "Dead End" sa vägskyltarna efter ett tag. Då gav jag mig ut i djungeln, tog mig ut till stranden. Hamnade i något slags naturreservat, men kunde se flera par fotspår så fortsatte framåt. Nästan helt öde på stranden, med brännande sol och Manhattans skyline på andra sidan vattnet. Ipoden som sällskap.

Trodde vid varje liten krök att det var dags, att jag skulle komma runt på andra sidan, men till slut var helt öde och bara en massa fåglar överallt, så jag gav upp och vände tillbaka igen. Väldigt mysigt med strandpromenad, men nästa gång jag vill över till andra sidan tror jag nog att jag går tvärsöver halvön istället för runt om. Tvärsöver lär ta sådär 5-10 minuter.

Nu på kvällen blev jag bjuden på fruktsallad (bestående av enbart jordgubbar och blåbär, sockrade), visserligen enbart för att jag råkade vara i köket när Charles blev sugen, men ändå. Hade insett hur praktiskt det är om de hyr in Kayla nästa vecka när min familj är här, så jag lovordade henne och min nyfunna frihet lite grann. Fick också höra att Charles ska vara ledig imorgon, så jag kan börja 10.00. Jatack!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi håller tummarna för att Kayla jobbar mycket nästa vecka.

2009-07-15 @ 11:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0