Första kärleken

Det här med att ha ett ovanligt intelligent och moget värdbarn kan också leda till en del problem, insåg jag igår. Vi satt på stranden och byggde sandslott, och plötsligt pekar Dorothy ivrigt och säger: "Look! Cute! He's cute!" Jag vänder mig om, och de enda som är inom synhåll är två män som förebereder en volleyboll match.

"Who? Who's cute?"
"He! Look! He's cute!" Hon pekar ivrigt på de två männen.
"...Which one? The guy with the green pants or the guy with the blue pants?"
"Green pants! He's cute!"

Jag tittade igen. Tja, han såg väl ganska bra ut. För att vara 40+. Frågade henne om hon ville säga till honom att hon tyckte han var söt. Det vågade hon inte. Men när jag sa att det bara skulle göra honom glad så tyckte hon att jag skulle göra det. Jag avstod dock. Ville inte att han skulle ta det som ett riktigt dåligt raggningsförsök från min sida. 

Tycker fortfarande det var riktigt gulligt. Retade henne hela kvällen för hennes crush. Och som svar rodnade hon och sa "stop it!" Tror att hon är minst 10 år äldre på insidan.


Mitt första försök som hårstylist. Tyckte jag lyckades ganska hyfsat.


Kommentarer
Postat av: mormor

Jag tycker nog att benan bak påminner om Rydsgårds järnväg, du kan ju fråga din farfar hur den såg ut!

Hälsa familjen och hoppas att ni får en fortsatt trevlig vistelse.

Kramar från mormor

2009-07-22 @ 12:58:38
Postat av: johanna

2009-07-27 @ 13:18:05
URL: http://lastsecondconfessions.blogg.se/
Postat av: johanna

saknar dig !

2009-07-27 @ 13:19:05
URL: http://lastsecondconfessions.blogg.se/
Postat av: mamma

När vi såg henne såg det bättre ut - övning ger färdighet. Tyvärr behåll hon inte sina tofsar särskilt länge.

2009-07-28 @ 14:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0