Countdown

För 608 dagar sedan, den 26 juni 2007, åkte jag till USA för första gången. För 256 dagar sedan, den 12 juni 2008, åkte jag hem, övertygad om att det var för gott.

Men om 7 dagar, den 2 mars 2009, åker jag tillbaka igen. Den 6 mars flyttar jag in hos familjen Stravalle i Middle Village, NY.

Nytt år, ny stad, ny livsstil - jag misstänker nämligen att au pair-livet skiljer sig ganska mycket från studentlivet. När man måste passa barn hela dagarna blir det antagligen inte mycket tid över till att dega framför Lost med en halvliter Ben&Jerry's inom räckhåll. Å andra sidan vet man aldrig. Ungarna kanske är lika addicted som jag.

De som är nyfikna på om jag överlever ytterligare ett år på andra sidan Atlanten kan kika in här. Jag lovar att uppdatera troget mellan varje Lost-avsnitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0