Eftertanke

Min värdmamma ringde precis och frågade om jag var hemma. De är på väg tillbaka från ett dop på Long Island, och hon frågade om jag ville att de skulle hämta upp mig på vägen. Vad snällt, tänkte jag, då slipper jag ju åka buss. Sparar $2.25 och slipper släpa alla väskor till busshållplatsen. Perfekt.

Sen kom jag på att jag frågat min värdpappa i fredags morse om de kunde hämta mig på busshållplatsen vid strandhuset nu ikväll. Han försäkrade mig om att de skulle vara hemma hela dagen, och att jag bara kunde ringa när jag hade 10 minuter kvar av bussresan, så skulle han se till att vara där och hämta mig, oavsett när jag kom.

Alltså var det tur att jag är såpass lat och seg att jag fortfarande är här. För ja, jag hade nog verkligen varit dum nog att ta honom på orden, och då hade jag stått där nu, på en busshållplats ute i ödemarken.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, att tänka efter verkar inte vara Charles bästa sida. Men ändå kul att de faktiskt verkar ha hittat på något med barnen.

2009-08-10 @ 06:09:14
Postat av: mormor

Hallå Alex i dag är jag helt slut, jag har jobbat det är fasligt överreklamerat, man blir bara trött.

15 dagar kvar

Kram från mormor

2009-08-10 @ 17:11:17
Postat av: mormor

Glöm inte att gratta din mamma på namnsdagen idag

14 dagar kvar

Kramar mormor

2009-08-11 @ 11:24:43
Postat av: Moster

Läxan är lärd. Lita aldrig på en psykopat.

2009-08-12 @ 10:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0