Bitter?

Skickade precis ett bittert mail till min LCC. Tyckte det var riktigt civiliserat, särskilt jämfört med mitt första utkast (i censurerad form ser det ut ungefär såhär: "**** off you ******* ****")


Hello,

I'm not sure if I need to notify anybody concerning the date of my departure, but just in case this is common procedure, I am letting you know that I will be leaving this country on [nästnästa vecka.]

I realize that you are disappointed in me for leaving my host family after six months rather than the required twelve, but frankly, I am disappointed in you too. Being my LCC, I would have expected you to have just a little compassion. I am no longer expecting you to support my decision, nor to understand it, but I am hoping that you can accept it. As immature as I may be, I cannot be the first au pair not to last the whole year. To be honest, I am suprised that I lasted almost a full six months--and yes, I am a little proud of myself for doing that, too.

I am not asking you to understand. I have given you my reasons and I do not want to waste your time. I wish you good luck in the future with the hope that the next time an au pair tells you that s/he is unhappy (whether it be with the Stravalles or any other host family) you will find it in your heart to try to listen, understand, and be a little supportive.


All the best,

Alexandra Rosqvist


Kommentarer
Postat av: mormor

Bravo Aloexandra tala bara om vad du tycker. Även dessa månader har stärkt dej enormt. Låt ingen trampa på dej, då trampar mormor tillbaka.

9 daqar kvar

Kram från mormor

2009-08-16 @ 09:15:53
Postat av: mamma

Utmärkt! Är alltid bättre att tala om skriftligt vad man tycker. Hoppas att de måsta spara sina mail så hennes chef får se hur hon uppfattas!

2009-08-16 @ 09:53:23
Postat av: Carolina

Skitbra skrivet! :)

2009-08-16 @ 14:48:00
Postat av: farfar

Skicka ditt mail till chefen för kännedom.

2009-08-16 @ 16:17:01
Postat av: Malin

Som jag sa innan när vi talades vid så var det ett suveränt mail! Mycket bra sammanfattat, du lyckades pika henne ordentligt - men ändå på ett bra sätt utan att sjunka till hennes nivå! Du är bäst Alexandra. Det krävs mer än vad man tror att säga ifrån ibland :)

2009-08-17 @ 03:21:17
Postat av: Johannaw

Very Nice haha!!

2009-08-20 @ 10:23:00
Postat av: Emma

Vilken organisation åkte du med? Håller på att ansöka själv som au pair nu, vill veta vilka som är bra och sådär! Tack på förhand :)

2010-10-19 @ 21:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0