Bitter

Väldigt bitter.

Jobbade 13 timmar igår (de var tre timmar försenade...) och var helt slutkörd efteråt. "Bara" 10,5 timmar idag. 10,5 ganska lugna timmar faktiskt. Var väldigt nöjd med dagen när jag drog mig undan upp på rummet. Duschade. Letade upp ett avsnitt av Grey´s Anatomy att titta på. Sen knackade det på dörren. Det var Johnny som frågade om jag ville ha pizza. Äcklig pizza med köttbullar på, men jag åt ändå, bara för att visa att det inte är jag som inte äter, det är de som inte bjuder.

Under måltiden passade jag på att fråga om morgondagens schema. Det blev något slags samtal. Mitt i det där samtalet avslöjade min värdmamma plötsligt att jag måste jobba på fredag. Hela dagen.

Så från att ha haft 2 arbetsdagar kvar har jag helt plötsligt 3. Det kanske inte är en jättestor skillnad, men när jag nu var inställd på en ledig fredag så är det faktiskt väldigt irriterande. Trodde veckan var halvvägs över men den hade visst bara börjat.

Avslutade samtalet och gick upp på rummet, väldigt bitter. Men det är intressant, det här. För hittills har jag alltså jobbat 23,5 timmar denna veckan. Får bara lov att jobba 21,5 till. På tre dagar. Hur tänkte de lösa det?

En annan intressant fråga. När ska jag hinna packa?

Men det där löste sig direkt. Hade trots allt ganska mycket inplanerat på fredag. En klipptid, t.ex. Förutom det så hade jag också tänkt packa, tvätta, städa, dammsuga och skura golven. Nu när de tvingar mig att prioritera så är det självklart vad jag väljer att strunta i. De kan städa sin jävla svinstia till hus själv.


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag bara älskar hur dina inlägg blir mer och mer bittra. Svinstia it is, bara du tvättar mina lakan till =P

2009-08-19 @ 04:28:59
Postat av: mamma

Jaha- då får de väl betala extra för dina extra timmar? Annars får du ju ta kontakt med din favorit - Jessica, så får hon hjälpa till.

2009-08-19 @ 09:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0