Utgång

Igår var det långfredag och jag hade ledigt, så jag firade genom att åka in till Manhattan, träffa Nina och shoppa lite (hörlurar till ipoden och annat roligt) och sedan gå ut. Vi gick till Pacha, där de har 19-årsgräns på fredagar, och där var massvis med folk--allt ifrån 17-åringar till folk som såg ut att vara 50+. De flesta fick röda armband med texten "drinks on me", men inte jag. Vi träffade ett gäng killar som hade en väldigt rolig kväll. Var femte minut började våra samtal om från början igen och de frågade oss var vi kom ifrån, vad vi gjorde här, hur gamla vi var, vad vi hette... så fort vi hade klarat av alla grundläggande frågor började samtalet om igen. Precis innan vi skulle gå hem kom Hiram fram till oss och frågade hur och varför han ens hade kontaktat oss från första början. Inte lätt när minnet är kort!


När vi lämnade klubben gick vi över ett öde Times Square och insåg att staden som aldrig sover faktiskt för en gångs skull var tyst och tom. Nina jämförde det med I am Legend, jag tänkte på The Stand--det var nästan overkligt tyst. Vi åt en tidig frukost, och sedan hade plötsligt New York vaknat. Hundägare promenerade omkring i mjukisbyxor och morgonpigga människor köpte kaffe på alla caféer som varit nedsläckta bara en halvtimme tidigare. Jag tog tunnelbanan hem tillsammans med en massa trötta morgonpendlare.

Allt som allt en väldigt rolig kväll/natt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att du hade en rolig påsk. Undrar om killarna hade lika roligt? Det lär de aldrig få veta.

2009-04-12 @ 09:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0