Sommar

Okej, det ska regna imorgon och några dagar framöver, men igår var det sommar. Jag träffade Eliane, familjen Stravalles förra au pair, och vi åkte in till Manhattan. Eliane har varit jättegullig mot mig ända sedan jag mailade henne i början av januari (hjälp, vad fort tiden går!) för att fråga ut henne lite om familjen. Hennes nya värdfamilj bor ute på Long Island, så vi har inte haft tid att träffas innan, men igår blev det äntligen av.

Vi strosade runt i Central Park, tillsammans med sådär en miljon andra människor, och åt glass på en bänk i solskenet. Nämnde jag att det var väldigt varmt och väldigt soligt? Jag var på strålande humör hela dagen igår, trots skavsåren. Det bästa med Eliane (förutom att hon är snäll och så) är att hon vet precis hur jag har det, för att hon har varit i precis samma situation, och sovit i samma säng som jag sitter i nu (okej, helt ärligt så sitter jag i soffan för en gångs skull, men jag är inte säker på om hon någonsin har sovit här). Det blev en hel del skvaller och hon bekräftade min växande misstanke om att hon inte hade kommit så bra överens med familjen Stravalle--"It's not that we have a bad relationship, we just don't have a good one", som hon uttryckte det. Och så erkände hon att hon faktiskt hade slängt ett antal leksaker, önskar att jag var modig nog att göra detsamma. Det enda jag vågat slänga hittills var ett kort med ett lejon på (det enda kortet som fanns kvar av ett visst memoryspel) och Johnny deppade över det i timmar och skulle säkert ta fram sin gnällröst nu igen om jag påminde honom ("Whyyyy did you have to throw it away?") Jag har insett att tricket är att kasta saker när barnen inte ser det.

Lite senare träffade vi Elianes kompis Leticia, samt en annan tjej som jag inte kommer ihåg namnet på, kanske för att hon inte sa mer än max fem ord till mig--eller till Eliane, för den delen. Leticia var åtminstone väldigt trevlig. Vi åt pizza till middag och så fick jag sällskap på tunnelbanan hem, alltid lika trevligt. Tog faktiskt bussen hem från stationen, för första gången någonsin, och det kanske visar hur ont i fötterna jag hade vid det laget.

Blev lite fotografering under dagen också:






Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst är det skönt att prata med någon som förstår en precis? Jättefina bilder, jag tycker om när du är med på bilderna.

2009-04-20 @ 08:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0