Påskmiddag

Idag bjöd familjen Stravalle på påskmiddag för hela släkten (dvs. Dorothys bror Frank och Charles mamma Annamarie) samt för Dorothys vän Linda. Vi åt skinkstek med potatismos, sås, morötter och majs, vilket är den mest avancerade hemlagade måltid jag ätit här i USA hittills. Det var iallafall väldigt gott! Till efterrätt fick vi cheesecake och småkakor.

De är inte så sociala av sig, någon i familjen. Frank åt t.ex. sin efterrätt framför TV:n, istället för vid bordet med oss andra. Tydligen lockade Ocean's 12 mer än vårt sällskap. Linda var dock väldigt trevlig, och för första gången hade Annamarie och jag ett riktigt samtal, utan att hon gick mig på nerverna en enda gång! Vi diskuterade allt från bankböcker till hur lång Michelle Obama är jämfört med drottning Elizabeth.

Imorgon är alla tre barnen hemma hela dagen, för första gången, men som tur är är Charles ledig från jobb. Han har planerat att köra ut till "sommarstugan" med Annamarie, och tydligen ska både jag och barnen följa med. Tja, det kan ju bli trevligt? Jag undrar om det för att han vill umgås med barnen, eller om det... ja, jag vet inte. Jag fattar det bara inte riktigt, det stämmer inte alls in med hur de brukar göra. Han kanske vill vara sjysst mot mig och inte lämna mig ensam med ansvaret för alla tre barnen?

I vilket fall som helst så börjar jag inte förrän 10.00 imorgon. Ganska bra måndagsmorgon, om ni frågar mig.

Kommentarer
Postat av: mamma

Så roligt att du både fick god, hemlagad middag och prata vänligt med Anne-Marie. Ovanligt alltihop.

2009-04-13 @ 18:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0