På allmän begäran: The End of the Story of the Broken Mirror

*harkelharkel* Okej, så var var jag? Jag hade köpt en ny spegel på Target och släpat hem den, och upptäckt att bitarna av min gamla spegel var borta. Så här ser min nya spegel ut förresten:


Bild


Först söndag kväll kom Stravalles hem igen, så då gick jag upp för att förklara vad som hade hänt. Naturligtvis är det Charles som jag stöter på, eftersom han inte alls är lika lätt att prata med som Dorothy... Redan när jag börjar prata skrattar han lite skumt för sig själv, förstod inte riktigt om det var åt mig eller åt något helt annat. Han rycker på axlarna och säger att de kunde ha köpt en ny spegel (Charlie rycker in och berättar att de tänkte köpa en och åkte till affären, men aldrig köpte en--en gåta vars lösning jag fortfarande inte fått veta) och tillägger att han antar att de borde satt upp den, höhö.

Igår morse pratade jag med Dorothy, som börjar med att säga "sorry about the mirror". Även hon säger att de borde ha satt upp spegeln, och det verkar som om hon har intrycket av att den har varit sönder en längre tid. Hon säger att hon slängde delarna för att hon inte ville att någon skulle skada sig på dem. Så jag skyndar mig att säga att den inte gick sönder förrän i fredags, och berättar hur det gick till. "Jag ville inte slänga bitarna förrän jag skaffat en ny spegel", förklarar jag. Den hinten förstår hon inte alls.

Kommentarer
Postat av: mamma

Snygg spegel! De verkade inte sura i alla fall.

2009-04-29 @ 06:20:17
Postat av: Anonym

Slutet gott, allting gott; tro inte på skrock.

2009-04-29 @ 16:55:07
Postat av: farfar

Slutet gott, allting gott; tro inte på skrock.

2009-04-29 @ 16:56:33
Postat av: mormor

Du vet väl att en sönderslagen spegel betyder 7 års olycka, jag slog också sönder en spegel en gång, då fick jag först mamma och sedan moster. Så var försiktig

Kramar från mormor

2009-04-29 @ 17:18:50
Postat av: farfar

Med anledning av Monicas kommentar tar jag tillbaka mitt tidigare inlägg.

2009-04-29 @ 21:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0