Kreativitet

Man lär sig nya saker varje dag som au pair! Inte nog med att jag kan en hel massa amerikanska basketspelare, Star Wars-karaktärer, barnprogram och patriotiska sånger, idag har jag dessutom lärt mig att rita Egyptens, Ekvatorialguineas samt Namibias flaggor.

Det började för några veckor sedan, när Johnny insåg hur roligt det var att rita påskägg. Han får fortfarande ett ryck då och då och vill att jag ska rita några hundra stycken till honom som han kan färglägga. Eftersom det finns begränsade möjligheter att variera prickar och streck ritade jag ett ägg dekorerat med en amerikansk flagga till honom för några veckor sedan. Efter det färglade han ett ägg med en svensk flagga.

Sedan dess har det spårat ur lite grann. Idag satt bägge pojkarna och ritade äggformade flaggor så fort de kunde (allt är en tävling), och efter en stund kunde vi inte fler flaggor, så då gick vi och googlade och lärde oss rita flaggor till länder vi knappt visste fanns.

Ge oss några veckor till så ska vi nog ha memorerat dem allihop!

 






Kommentarer
Postat av: mamma

Ser att ni fått till skånska flaggan också- bra jobbat!

2009-04-30 @ 07:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0