Husesyn

Dags att visa upp resten av huset! Till och med jag, som inte är världens mest pedantiska människa, känner att det kliar i fingrarna efter att bara ta en stor sopsäck och slänga/bränna/ge bort all skit som finns här. (Vi kan ha loppmarknad. Rubbet är ditt för en dollar, exlusive frakt.)

Det var några dagar sedan jag smög runt och tog bilderna, så det ser inte ut exakt såhär längre. Tänk dit lite mer skräp bara.


Köket. Till vänster, bakom ugnen, syns några slängda väskor. Till höger skymtar en stor röd plastsäck med leksaker. Under bordet finns några plastkassar med grejer, lite öl, och en plåtburk.

Köket sett från andra hållet. Riktigt prydligt inser jag nu, jämfört med hur det ser ut idag.
Bakom kylskåpet syns förresten dörren ner till källaren.


 


Här är matbordet, där alla veckans 1,5 familjemåltider intas. När alla sex ska äta puttar vi helt enkelt undan skräpet så långt det går, så att det blir fem platser. Dorothy får sitta i knäet på sin mamma, eller så får någon stå upp. I förrgår var dock bordet städat, under över alla under! Men jag har inga illusioner om att det ska kunna fungera som matbord länge till--skräpet börjar redan samlas på hög.


Vardagsrummet, sett från ytterdörren. Också detta är riktigt prydligt. Jag valde helt klart fel dag att fota på.


Vardagsrummet sett uppifrån trappan.

Hallen på ovanvåningen. Nej, det här är inte grejer som snart ska flyttas någon annanstans. Det här är deras plats.


Detta är, just nu, Dorothys rum. Tydligen har hon inte sovit här på ett halvår.


Istället turas hon och storebröderna om att sova med pappa i den här sängen...


...eller med mamma i den här sängen.


Nere i källaren är det helt okej att ha en massa skräp. Till vänster syns ena dörren till mitt rum, och rakt fram är det pyttelilla (och iskalla) datorrummet.

Som sagt. Nere i källaren tycker jag det är helt okej. Och det här är åtminstone (hyfsat) välorganiserat och prydligt.


Det här står i gången mellan mitt rum, badrummet, tvättstugan och trappan upp till trädgården. Jag är ganska säker på att det stod inne i "mitt" rum fram tills Eva, familjens första au pair, kom hit för två år sedan.


Sista bilden visar översta hyllan i min garderob. Längst in står en korg med en massa "grattis till bebisen"-saker. Oöppnad. I ljusblått. Såvida inte familjen Stravalles vänner är väldigt icketraditionella betyder detta att grejerna inte ens har öppnats på snart fem år, om inte längre--det sitter t.ex. fortfarande ett "grattis till bebisen"-kort på kylskåpet från när Charlie föddes.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ojojoj - ska aldrig mer klaga på dig eller din bror. Era rum är ett under av ordning!

2009-04-08 @ 06:14:16
Postat av: Moster

Fy f-n och bo så. Finns där inga TV- serier i USA som kommer hem och städar och röjer upp hos folk??

Hur kan det hållas rent med all den bråten? Nej, skicka in en anmälan ismyg till "Rent Hus" och håll tummarna.

2009-04-08 @ 08:58:23
Postat av: Farfar

Man kan i alla fall inte tvivla på att huset är bebott.

2009-04-08 @ 21:03:43
Postat av: Farfar

Ingen kan i alla fall tvivla på att huset är bebott.

2009-04-08 @ 21:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0