Hmm?

På väg hem från Central Park igår gick jag in om Target och letade efter en billig spegel. Den billigaste jag hittade kostade 39.99, dvs. minst dubbel så dyr som den jag krossade i förrgår. Men vad gör man? Har kollat hemsidorna till alla affärer inom rimligt avstånd, och vissa speglar ligger på 500-600 dollar. Huvudsaken var att jag fick tag på en spegel.

Har knappt sett till min värdfamilj på hela helgen, som vanligt, och de var inte hemma när olyckan hände, så jag tänkte helt enkelt vänta med att berätta för dem tills jag hade köpt en ny spegel. Ville inte att det skulle verka som om jag förväntade mig att de skulle köpa en ny.

Men så kommer jag hem igårkväll, till ett nedsläckt och övergivet hus. Min första tanke är att det är skönt, jag var nämligen helt slutkörd och kände inte alls för att tvingas vara social. Så jag släpade ner spegeln i badrummet och insåg att något fattades. Hade lämnat ena spegelhalvan på golvet, och nu var den puts väck. Gick in i rummet igen och insåg att andra spegelhalvan också var borta. Antagligen hade Dorothy gått in för att stryka skjortor (strykjärnet stod på golvet) och hittat en halv spegel, och bestämt sig för att slänga båda halvorna.

Familjen har fortfarande inte kommit hem, så jag vet inte om de bestämde sig för att köpa en ny spegel, eller vad. Kan bara säga att det var tur att jag köpe en ny, annars hade jag varit helt utan spegel nu. Kanske ville de bara straffa mig för att ha krossat den?

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag tycker att du gjorde helt rätt som köpte en ny spegel. Om dom också har köpt en är det väl bara till att lämna tillbaka den ena. Du har i alla fall visat din goda vilja. Det är sånt som händer och ingen katastrof.

2009-04-27 @ 10:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0