Förresten

Förresten så fick jag veta något ganska intressant idag. Barnvakten som Dorothy brukar vara hos, Angela, blir lika upprörd varje gång hon får veta att Dorothy inte ska komma dit en dag. Nu när Dorothy inte ska vara där på hela veckan hade hon tydligen blivit extra upprörd. (Jag kan ju tycka att hon inte borde ta för givet att dagbarnen alltid ska komma till henne, det är trots allt föräldrarnas beslut, men det kanske bara är jag) I vilket fall som helst så frågade jag Dorothy lite sådär i förbifarten hur mycket Angela får betalt för att passa lilltjejen.

Och gissa vad? Hon får 5 dollar i timmen, vilket betyder att hon tjänar runt 50 dollar om dagen (250 dollar i veckan) bara för att passa Dorothy. (Okej, jag kan förstå varför hon är upprörd över att missa en veckas betalning.) Jag tjänar som bekant 177 dollar i veckan, för att passa 2 (vissa dagar 3) barn. Varför inte bara helt enkelt lämna alla tre barnen hemma hos au pairen?

Jag börjar förstå varför så många familjer vill ha en au pair ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart att Angela blev sur, men det är väl tur för dig att hon vill passa lilltjejen - annars hade du alltid haft 3 barn hemma.

2009-04-13 @ 09:29:05
Postat av: Farfar

Å andra sidan får Angela själv stå för mat och logi.

2009-04-13 @ 16:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0