Förbjuden kärlek

Läste detta på Aftonbladets hemsida igår. Ett ungt förälskat par försökte fly från Afghanistan för att gifta sig i Iran, eftersom deras föräldrar inte godkände förhållandet. Deras flykt misslyckades, och bägge blev avrättade för sina omoraliska handlingar.

Ibland är jag bara så glad att inte leva i ett land där folk blir avrättade för att de råkar bli kära i fel person. Inte för att jag tror att min familj skulle bli jätteglad om jag rymde med någon de verkligen inte tyckte om, men jag är övertygad om att de åtminstone inte skulle se till att jag blev avrättad för det.

Kommentarer
Postat av: Farfar

Du har nog rätt.

2009-04-15 @ 15:43:33
Postat av: Farfar

Nu ger jag upp.

2009-04-15 @ 15:47:19
Postat av: mormor

Givetvis skulle inget hända dej, men grabben kanske så till vida det inte var en stenrik snubbe, det förlåter väl allt eller?

Kramar från mormor

2009-04-15 @ 17:27:55
Postat av: Mamma

Vi är ju givetvis alltid på din sida. Men vi förväntar oss att du gör ett bra val.

2009-04-15 @ 20:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0