Fint besök

LCC-Jessica tittade förbi idag. Hon hade med sig några papper och betade av ett antal frågor med mig och familjen Stravalle. "Trivs du?" "Kör du bil?" "Jobbar du mer än 45 timmar i veckan?" Tja, vilken au pair skulle ärligt sitta och säga "nej, jag trivs inte, de behandlar mig jättedåligt" mitt framför ögonen på sin värdfamilj? Jag kände mig lite dum när Jessica sa att jag ställt frågor till henne, och vinklade det så att det lät som om jag överöste henne med email och halvhemliga frågor, när det mesta jag frågade var basic grejer som "när är mötet?".

Några minuter senare frågade Jessica om familjen hade sagt något om övernattningsgäster. Det hade vi egentligen aldrig diskuterat, så jag tror Dorothy och Charles blev lite besvärade där. Jag menar, det kanske inte känns så bra att sitta och säga rakt ut att de inte vill ha främlingar i huset? Det verkade åtminstone som om det vore okej, någon gång sådär, om det var någon de hade fått träffa först.

Till sist skrev vi på papper, och Jessica frågade lite sådär halvt ointresserat om jag skulle komma på mötet på söndag. Jag tror inte hon stannade ens en kvart.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst är det härligt med intresserade och kunniga människor?

2009-04-03 @ 08:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0