Fiffigt au pair-knep #2

Fiffigt au pair-knep #2: Hur man får en paus

(Icke att förväxlas med Fiffigt au pair-knep #1! Detta knep utnyttjas lämpligen under arbetstid.)

Spring break har börjat, men idag blev det mjukstart med bara pojkarna hemma. När de blev lite för stimmiga och åtta timmars lek började bli ganska jobbigt utvecklade jag detta fiffiga knep. Jag sa till barnen att jag skulle på på toaletten, att jag skulle bära ner mina saker till rummet, att jag skulle fylla på vattenflaskan--undanflykterna är många, bara fantasin sätter stopp! När jag väl hade försvunnit utom synhåll tog det inte många sekunder förrän pojkarna började leka med varandra, och när jag sedan kom tillbaka några få minuter senare var de så upptagna av att ha roligt att de inte märkte om jag satte mig ner utan att delta i kasta-badbollen-i-huvudet-på-brorsan (när jag är med brukar vi snarare leka kasta-badbollen-i-huvudet-på-aupairen) Att ha två barn hemma är i många lägen bara hälften så jobbigt som ett!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Helt rätt- flera barn leker med varandra. Har inte John nån liten kompis i närheten som han kan leka lite med på dagarna?

2009-04-10 @ 09:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0