Fiffigt au pair-knep #1

Fiffigt au pair-knep #1: Hur man blir av med barnen ett tag

Charlie var på Taekwondo, så bara de yngsta två var hemma. Trots att jag hade slutat för dagen för länge sedan lämnade de mig inte i fred en sekund. De tjatade om att jag skulle gå upp där uppe, de drog i mina kläder, pillade på min dator och klättrade runt i min säng. Att be snällt hjälpte inte. Förklaringar hjälpte inte. Att gå upp, placera dem framför Spongebob och sen smita ner hjälpte inte heller. Till slut, när vi var uppe för att hämta mer mjölk till Johnny (säkert hans tredje liter idag) kom jag på mitt fiffiga knep. "Good night", sa jag, och pussade och kramade dem godnatt. "Good night!" svarade de bägge två, gosade tillbaka och stängde källardörren efter mig. Det är helt underbart att ha barn som inte kan klockan än.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Man får inte var dum..

2009-04-09 @ 06:18:08
Postat av: Farfar

Vart gick barnen sedan de hade stängt din dörr?

2009-04-09 @ 20:27:19
Postat av: Farfar

2009-04-09 @ 20:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0